תקשורת בין אישית

 

כמה נפלא היה אם היינו יכולים לתקשר עם אחרים בצורה יעילה, לקבל מהצד השני את התגובה הרצויה ולדעת שדברינו תמיד יתפרשו כפי שהתכוונו. נכון?
 העובדה היא שלא כל מה שאנחנו אומרים או עושים מתפרש בצד השני באופן בו התכוונו שזה יהיה.
זאת כיוון שלכל תהליך של תקשורת יש לפחות שלושה מרכיבים:
1. יוזם התקשורת מעביר מידע פיזי או מילולי
2. עיבוד המידע על ידי מקבל האינפורמציה
3. תגובה של מקבל האינפורמציה לגבי המידע שפורש

הפירוש שצד ב' נותן למידע שהועבר על ידי צד א' מושפע בין היתר מהרקע התרבותי של הצדדים, הערכים שלהם, ניסיונות העבר, מאפייני המערכת הקוגנטיבית של הצדדים, רמת האינטליגנציה הרגשית ופילטרים שאנחנו מעבירים דרכם את המידע כדי להפשיט אותו ולעשות אותו קל יותר לעיכול ולהבנה.
לכן, משפט מסוים שנאמר בתמימות על ידי אדם אחד יכול להתפרש כפוגעני או מתנשא על ידי צד ב'.
תקשורת בין אישית

בעולם התזיזתי של היום התקשורת מתבצעת בצורה הרבה יותר מתומצתת (ס.מ.ס , אימייל) , כאשר הצדדים נמצאים מאות ואלפי קילומטרים אחד מהשני ובהרבה מקרים אין לנו מושג אם האדם שאנחנו מתכתבים איתו כבר מספר חודשים במקום העבודה הוא בכלל גבר או אישה למשל.
המצב הזה יכול לפתוח פתח לאי הבנות וקונפליקטים שהיה ניתן למנוע אותם עם קצת שימת לב לפרטים.
במהלך האימון אלמד אותך שיטות ליצור יחסי אמון בינך לבין הצד השני על מנת להשיג תוצאות שיעלו בקנה אחד עם המטרות שלך תוך שמירת כבודו של הצד השני וההרמוניה ביניכם.

אז אם אתה רוצה:
 לשפר את רמת האמון בינך לבין הקולגות שלך, המנהלים שלך או הכפופים לך.
 לשפר את הדרך בה אתה מתקשר עם האנשים במקום העבודה ועם צוותים מרוחקים.
 לקבל יותר "כן" ופחות "לא" כתשובה לבקשות שלך.
 להרגיש שמבינים אותך יותר.
בכל אלה אוכל לעזור לך לעשות כמה צעדים קדימה ולהפוך אותך למתקשר טוב יותר עם תוצאות חיוביות יותר מבחינתך.

 

 

 

 


| תקשורת || תקשורת בין אישית || שיפור התקשורת הבינאישית |
 




 

עיצוב